Mititei vegetarieni


Ingrediente:

6 linguri cu vârf gluten
3 linguri făină de soia
3 linguri nucă măcinată/floarea soarelui
3 linguri griș
3 linguri tărâțe sau pesmet
3 linguri făină albă
3 linguri soia granule sau soia fiartă și măcinată
1 lingura drojdie uscată activă

Condimente: 1 căpățână de usturoi, 1 lingură boia dulce, 1 lingură vegeta, 3 linguri ulei, cimbru, oregano, sare, sau alte condimente după gust.

Mod de preparare:

Se amestecă bine toate ingredientele uscate, apoi se adaugă apă călduță până rezultă un aluat omogen. Se lasă la odihnit o oră, apoi se formează „mititeii” care se pun în cratiță. Apa înfierbântată în prealabil va fi turnată peste mititei, apoi sunt lăsați pe aragaz la foc mic până când aceștia absorb toată apa (trebuie avut grijă ca aceștia să nu se prindă; noi îi scoatem de pe foc atunci când mai este aproximativ 1 deget de apă în oală). Apoi aceștia vor fi puși în tavă la cuptor la foc potrivit pentru aproximativ 20-30 minute (pentru a fi uscați).

Mititei vegetarieni (p2)

Această rețetă a fost actualizată; textul următor este din textul publicat anterior și nu mai este valabil în stadiul publicat actualmente.
BeforeEdit: […] se pun în cratiță, se acoperă cu apă cât să-i cuprindă și se fierb la foc mic pâna scade apa, apoi se pun în tavă la foc potrivit pentru aproximativ 20-30 min.

Sursa de inspirație:

DIMA, GABRIELA. Să gătim gustos – simplu şi sănătos / Gabriela Dima. – Făgăraş : Păzitorul Adevărului, 2011. – pag. 53
ISBN 978-973-1940-26-7
641.55:613.26
CIP 2011-08712.

Disclaimer: Denumirea acestui produs alimentar și produsul în sine nu își propun să imite produsul original; se prepară diferit în totalitate, singura asemănare fiind forma acestora. Orice propunere pentru o altă denumire este binevenită și va fi luată în considerare.

7 gânduri despre &8222;Mititei vegetarieni&8221;

  1. Nu stiu ce reteta e asta, eu am urmat intocmai pasii, dar la fiert micii s-au imprastiat…am reusit sa salvez câtiva asa mai amarati si am pus in cuptor, numa sa nu zic ca am aruncat tot ce era in cratita…sa vad ce iese cu ei….pacat ca am aruncat atata…

    Apreciază

    • Ne pare rău pentru incidentul întâmpinat în realizarea rețetei publicate de noi.

      Menționez totuși că dacă nouă nu ne ieșea, nu o publicam; după cum se poate observa, nu avem o țintă (target) de rețete pe care să le publicăm lunar/săptămânal, deci nu ne simțim obligați să publicăm doar de dragul de a ne menține audiența. Poza atașată imaginii este făcută la produsul rezultat.

      În funcție de posibilități, vom încerca din toamnă să publicăm materiale video privitoare realizarea rețetelor promovate de noi, însă deocamdată pozele (cred că) sunt suficientă dovadă că sunt realizabile.

      Apreciază

  2. Ma gandeam ca poate aveti vreo idee din ce cauza s-au imprastiat micii in cratita….sau poate era mai bine sa ii pun direct in cuptor? In general, la retetele vegane, mereu sunt niste „secrete” ca sa stea legate….de ex, tarata e una si pesmetul a cu totul altceva, voi ati folosit ambele variante in ocazii diferite?Chiar si granulele de soia difera de soia fiarta la consistenta si legare….apoi la drojdie, iar nu specificati tipul…. Mna, am facut multe retete la viata mea, reusite, si de la voi si de la altii, am ramas surprinsa tare sa mi se intample asta, ca nu sunt chiar novice…

    Apreciază

    • O posibilă cauză ar fi faptul că aceștia au fost fierți împreună cu apa, și nu a fost adăugată apa înfierbântată înainte peste mititei.

    • Noi am folosit pesmet; în rețeta sursă de unde ne-am inspirat s-au folosit tărâțe (doar de aceea am trecut și acest ingredient ca alternativă).
    • Din cunoștințele noastre, soia după ce este fiartă bine, se scurge bine de apă și se procesează în mașina de tocat este similară la soia granule înmuiată.
    • Drojdia este uscată activă.
    • Nu contestăm abilitățile dvs. și ale nimănui în arta culinară. Vă mulțumim pentru observații; sperăm că informațiile oferite satisfac cererea.
      Ne cerem scuze pentru că nu am oferit toate detaliile; nu a fost din rea intenție. Sperăm ca pe viitor să nu se mai întâmple astfel de incidente.

      Apreciază

  3. Pingback: Intercer
  4. Pingback: Mititei vegetarieni | Intercer

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.